Sunday 28 April 2013

Biarkan aku !

Sudah,
Biar aku sendiri rasa sakit.
Biar aku salahkan diri sendiri.
Biar aku rasa sunyi sepi.
Biar aku jadi pendendam.
Biar hati menjadi keras.
Biarkan aku dengan apa tindakan aku.

Muak ! Jemu !
Jangan datang dekat.
Jangan tanggung sakit aku.
Jangan pernah rasa masalah ini.

Jahat,
Ya, benar itu aku !
Aku memang kejam.
Aku memang selfish.
Aku cuma beban buat kalian bukan ?

Aku punca segala hal.
Aku tiada guna pada sesiapa.
Aku tidak layak buat mereka.
Aku kian mendesak dan memaksa.
Aku tiada persefahaman.

Segala tentang aku sangat mengecewakan.
Biar berjuta kebanggaan cuba aku buat,
Sekeliling takkan pernah nampak.

Jika aku lemah,
Jangan pimpin tangan dan biar aku bangkit sendiri.
Terus lihat dan gelakkan dengan tindakan aku biar aku kuat.
Apa aku peduli ?
Tidak sedetik pon kalian akan paham. Tak akan !



No comments: