Friday 23 March 2012

buat sahabat.

in the name of Allah the most gracious and most merciful

kawan biar beribu
berkasih biar satu

tenang hati ini sangat tenang
Alhamdulillah aku ucapkan

aku punya ramai kawan
aku punye ramai teman 
dan aku punya ramai sahabat
tiap daripada mereka membawa maksud yang berbeza

pelbagai perasaan datang menerjah
tatkala fikiran terimbas detik detik manis
tatkala mata memandang tepat pada potret lama

pada mereka aku bercerita
dan pada mereka aku berbincang

berkelahi itu satu lumrah
sedangkan lidah lagi tergigit
begitu juga dalam persahabatan mahupun perhubungan

selama mana pertengkaran dan salah faham
kita tetap akrab seperti biasa
malahan lebih akrab berbanding sebelumnya

dikala aku susah
kau berusaha untuk membantu
kau lakukan apa cara sekalipun untuk melihat
senyuman terukir di wajahku

remaja itu tidak lari dari sifat gilagila
kita lalui segalanya
kita laluinya dengan gelak tawa dan jenaka
jujur aku rindu saat itu

aku terseyum tatkala melihat potret itu
walaupun ia cuma sekeping potret
tetapi ia mengungkap berjuta kisah persahabatan kita

potret itu masih aku pegang
aku tatapinya satu persatu
aku kenali setiap sisi tentang kalian

kalian adalah yang terbaik
berjuta syukur aku panjatkan kerana
Allah telah menghantar kalian dalam hidup ini

Ya Allah
sesungguhnya persahabatan ini terlalu bernilai
kuatkan tali persahabatan antara kami


inspire ; melihat potret sii pemegang kunci hati ini bersama temannya.

No comments: