Tuesday 20 March 2012

aku punya kekuatan sebab kau.

in the nae of Allah the most gracious and most merciful

berteleku sendiri di sudut kamar
berlawan dengan nafsu hati dan perasaan

mengerti bahawa ini semua dugaan
cuba mencari jalan penyelesaian

ledakan tahap kesabaran semakin teruji
tapi aku percaya dan pasti bahawa

“Allah tidak membebankan seseorang melainkan dengan kesanggupannya.”
(Al-Baqarah: 286)

aku semat dalam hati
aku punya niat dan tujuan yang satu

kau pergi jauh sayangg
telah jauh kau pergi

aku tahu dan aku sedar
kau perlukan bimbingan dan dorongan

biar apa orang kata dan cakap
aku sedar itu tanggungjawab aku

aku perlu bawa kau kembali
ke tempat dan jalan yang kita inginkan

takkan aku tinggalkan kau tanpa sokongan
kerana kau juga sentiasa memimpin tangan ini sewaktu aku jatuh

mungkin sekarang masa kebangkitan kau seperti dulu
dan sekarang adalah masa untuk aku buat ape yang perlu

aku takkan biarkan kau sendiri tanpa sokongan
kerana rasa sayang dan rasa tanggungjawab dalam diri

jangan risau sayang
kau masih punya keluarga yang masih menyayangi
aku juga sentiasa disini

mungkin ini ujian buat kita
supaya makin kuat

dan ini juga adalah tanggungjawab aku
sebagai seorang yang telah kau ambil hatinya

aku jatuh tersungkur dan terduduk
tapi aku akan bangkit demi kau sayang
kerana aku tak mahu kehilangan orang yang aku sayang

akan aku bawa pimpin dan sokong kau
untuk bertatih berjalan dan sama sama kita berlari
menuju dan mencari redha-Nya
i'Allah sayang :')





No comments: