Wednesday 20 March 2013

Kenangan dilupus dalam pemikiran yang tak pernah luput.

in the name of Allah the most gracious and most merciful

Benar kata sekalian manusia
Titis jernih dari hati tidak mampu dilihat oleh mata kasar
Mengapa tika dan saat ini aku terkurung
Terkurung semula didalam jerat perasaan yang curiga
Ahhh, bukan ini pintaku !

Otak semakin berat
Ku lihat keliling kian hambar
Satu persatu kenangan itu terbit kembali
Kakanda berkata kenangan itu mengambil masa untuk lupus
Tapi mengapa ianya makin ligat berlegar diruang pikiran ?

Mengapa aku perlu melalui liku liku ini ?
Aku tidak berdaya untuk berperang dengan rasa rasa yang tidak pasti
Bila semua ini akan berakhir ?
Segeralah menjadi milikku agar ketidakpastian ini terbongkar
Terbongkar dan terus lesap dari ingatan yang tak pernah luput

Aku benci untuk terus berteleku sendiri
Akan aku layani dan ingati tiap kenangan yang pernah tercipta 
Dan ini merimaskan fizikal dan mental aku sebagai manusia yang lemah 
Ya Allah, adakah ini untuk menguji keimananku kepadaMu ?



'' Ujian ini untuk menjadi lebih Matang,
bukan Melemahkan ''

No comments: