Friday 11 January 2013

Pemilik tulang rusuk ini.

in the name of Allah the most gracious and most merciful

Kunfayakuun ;
Qur'an 36:82 - 
All He [God] needs to do to carry out any command is to say to it, "Be," and it is.

Debar dalam hati masih kuat.
Non-stop since semalam.
Hal ini terjadi bila semua rasa bergaul sekali.
Sebak happy eksaited terharu nak nangis and banyak lagi !

Otak makin letih kerana tiada rehat.
Sehingga kini ia masih bekerja buat diri.
Saat hati ingin mengiyakan tetapi punya halangan.
Ahh rumit !

Jodoh itu telah tertulis ketika dalam perut sang ibu lagi.
Dia adalah pengatur terbaik.
Kita sering lelah kecewa bertemu mereka yang salah.
Kita sering mengeluh mengapa dan kenapa semua ini terjadi.
Sehingga lupa bahawa semua ini ada punya hikmah tersurat dan tersirat.

Bila diri punya pilihan.
Jalan yang terbaik adalah melakukan istikharah.
Itu pesanan si ibu sejak dulu.

Takut.
Runsing.
 
Mereka penting.
Mereka yang disayang.
Punya watak berbeda.
Aku buntu.

Perkahwinan.
Satu impian.
Niat suci lagi murni. 
Bahagia diimpi bersama si pemilik tulang rusuk kiri ku ini.
  
Mampukah aku membuat pilihan ?
*bermonolog sendiri.
Aku serahkan segala padaNya.
Seperti biasa ; Dia pengatur terbaik.


Ya Allah 
Seandainya dia jodohku , jangan pernah kurangkan rasa sayang aku padanya. 
Sesungguhnya aku amat menyayanginya. Aminnn.     
        

No comments: