Saturday 18 February 2012

beri saya satu lagi peluang. saya akan buktikan :'(

in the name of Allah the most gracious and most merciful

menangis. sebab ? rindukan budak budak kat kindergarden.
nak mengajar balik. dengan budak budak.
ade keje lagi baik tapi hati rindukan mengajar.
walau penat and letih tapi berbaloi. sebab ?
budak budak nihh macam penawar. boleh buat kita senyum.
dengan telatah dorang. lagi lagi budak yang banyak cakap.
notty tapi sangat pandai.

hati rase nak mengajar kat kindergarden lagi.
tapi ade yang melarang. sebab ? 
jauh and kat bandar. taraf hidup tinggi.
tapi saya nak mengajar. hati memberontak untuk mengajar kembali.
keliru. serba salah. tapi tetap dengan niat untuk mengajar.
bukan taknak duduk dengan mereka.
bukan niat menjadi kurang ajar atau tidak menghormati.
tapi bila duduk jauh. 
saya lebih menghargai mereka. lakukan semua dengan ikhlas.
sebab ? nasihat mereka saya semat dihati. 
saya lakukan semua dengan rasa tanggungjawab. sebab ?
saya hanya boleh buat semua bila jauh dari mereka.
saya lebih menghargai mereka.

saya rindukan anak anak saya.
firaz altamis
danish iman
iman adam
a'fi
khalish
putera alexander
and ramai lagi yang saya rindukan

ajar dorang mengaji. suap dorang makan.
mandikan dorang and pakaikan pampers untuk dorang.
pagi pagi sambut dorang kat gate depan.
tydoo kan dorang. kejut dorang untuk mandi.
tengok dorang smart solat.
borak dengan bibik,, k.mahh and k.noor.
pegi and balik keje jalan kaki dengan milah k.jaa and k.rehann.

kali nihh saya betul betul.
saya betul betul nak mengajar semula.
saya cuma rindukan budak budak.
kali nihh saya akan buktikan betul betul.
mungkin sebelum nihh salah saya jugak.
saya tak boleh dengan apa yang dah terjadi.
cuma satu saya harapkan.
doakan moga mereka merestui niat saya nihh lagi sekali :'(

No comments: