Saturday 21 January 2012

menjadi matang ? adilkah ?

in the name of Allah the most gracious and most merciful

ape makna menjadi lebih matang ? matang sehingga kita perlu mengubah seluruh cara dan hidup kita ? sehingga kita lupa tentang perasaan orang sekeliling yang sayang dan ambil berat terhadap kita selama nihh ? perlu menjadi matang dan mengabaikan mereka yang pernah membuat kita bahagia ? 

menjadi matang dalam perhubungan . adakah perlu sehingga kita careless dengan perasaan pasangan yang selama ini orang yang paling kita bahagia bersama dia ? and menjadi matang sehingga lupa betapa bahagianya kita semasa gelak senyum nangis and happy bersama orang yang paling kita sayang ? 
actually, what do you mean by matured ?


mungkin kita tidak perasan tentang perubahan yang cuba dibuatkan dalam mematangkan diri dan perhubungan .
tapi orang sekeliling and orang yang paling rapat pasti dapat rase akan perubahan itu . manusia tidak sedar dengan apa yang telah dia lakukan sehingga dia sedar dari kata kata pihak lain .
ye . manusia tak lari dari membuat kesilapan kerana itu akan buat diri makin dewasa .

senyap bukan bererti mengiyakan dengan tindakan matang yang cuba mereka lakukan . tapi memberi ruang dan masa untuk mereka sedar dan fikir  jika ini maksud matang yang mereka cari . adakah mereka akan sedar mana perginya insan yang mereka bahgia bersama selama ini ? hanya kerana matang yang di cari sampaikan lupa pada orang yang begitu setia dan sayang pada mereka ? adilkah ? 

tidak salah menjadi matang untuk diri sendiri mahupun dalam perhubungan . 
cuma ingatlah bahawa ada insan yang sudi terima siapa kita sebenarnya . tidak perlu diubah menjadi matang hanya semata persekitaran yang mengkehendakinya menjadi begitu . kerana masih ada orang yang sedang menanti dan rindu kita yang menjadi matang tetapi tidak perlu diubah cara dan hidup kita . menjadi lebih baik itu sesuatu yang perlu dipuji . cuma satu, jangan pernah lupa pada orang yang kita sayang dan mereka yang menyayangi siapa diri kita seadanya .


truly ; imissloveyou demokk :')

No comments: