Tuesday, 9 July 2013

Drama puasa.

In the name of Allah the most gracious and most merciful.

Esok sudah start puasa.
Dan aku dah boleh jangka akan ada banyak drama start esok.
Drama drama budak hostel yang bukak puasa or sahur bersama pasangan masing masing atau kawan dorang.

Bila bukak timeline facebook or twitter.
Mesti berderet status bukak puasa bersama sape sape.
Bersama si polan dan si polan dan sebagainya.
Pastu berjujuk gambar bersama sama family or yang tersayang.
Berlinanganlah kejap airmata aku esok.

Dan start puasa esok aku duty full.
Sahur belum tentu akan bangun.
Dan buka puasa seoranglah diri.
Ditempat keje. Dalam kaunter.
Mesti esok agak pilu hidup aku kejap. Haha.

Aku dah boleh bayang camne esok aku buka sorang sorang.
Mesti mata melilau tengok keliling.
Tengok aksi orang makan kat kedai ramai ramai.
Dan aku sorang dalam kaunter.
Huwaaaaaa! Pilunye. Gerenti bertakung airmata esok nh. Haihhh.

Bersabarlah.
Mungkin ini bahagian aku kan.
Apa nak buat.
Arjuna jauh dimata dekat dihati.
Family pulak ada kat rumah.
Dan aku kena kerja full.
Duty petang sorang.
Kene hadap muka aku sendiri.
Sungguh pilu. Hahaha.

Daaa.
Selamat menjalani ibadah puasa. Salam :‘)

No comments: